Tepalų keitimas

Labai svarbu reguliariai patikrinti alyvos kiekį automobilyje. Kai alyvos lygis automobilyje yra žemiau minimalios žymės, o nuo paskutinio tepalų keitimo nuvažiavote daugiau kaip 15000 km, turite pilnai pakeisti automobilio alyvą. Tepalų keitimas rekomenduojamas ir tokiu atveju, jei neatsimenate arba nežinote, kiek kilometrų nuvažiavote nuo paskutinio alyvos keitimo arba, jei automobilis 12 mėnesių nebuvo eksploatuojamas.

Kai alyvos lygis automobilyje yra žemiau minimalios žymės, o nuo paskutinio tepalų keitimo nuvažiavote nuo 4000 km iki 15000 km, užtenka papildyti alyvos kiekį iki nurodytos matuoklio žymės. Tačiau, jei nuvažiavote mažiau nei 4000 km, žemas alyvos kiekis signalizuoja apie technines variklio problemas. Tokiu atveju papildykite alyvos kiekį ir matuokite jį kas savaitę, o jei matote, kad alyvos kiekis staigiai krenta, kreipkitės į servisą.

Visi alyvų gamintojai atestuoja savo produkciją įvairiose tarptautinėse ir nacionalinėse kokybės institucijose, iš kurių labiausiai pripažintos API (American Petroleum Institute) ir ACEA (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles).

Pagal API variklinė alyva yra klasifikuojama į dvi grupes, kurios yra žymimos raidėmis: S – alyva benzininiams varikliams, C – alyva dyzeliniams varikliams. Papildoma raidė, pvz., SG, SJ arba CF, CG, nurodo kokybinę klasę – kuo ji aukštesnė, tuo tolesnė abėcėlės raidė ją žymi, pvz., SJ klasės alyva pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis nei SG klasės alyva. Universalaus naudojimo alyvos yra žymimos bendra simbolika, pvz., SJ / CF.

Pagal ACEA variklinė alyva yra klasifikuojama į tris grupes, kurios yra žymimos raidėmis: A – alyva benzininiams varikliams, B – alyva dyzeliniams varikliams, E – alyva sunkiajam transportui. Kiekviena grupė yra skirstoma į kokybinius lygius, pvz., A1, A2, B2, B3 arba E2, E3. Universalaus naudojimo alyvos yra žymimos bendra simbolika, pvz., A2 / B2 užrašas nurodo vidutinės klasės alyvą, tinkamą tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams. Reikia pastebėti, kad ACEA klasifikacijoje ne visada didesnis skaičius rodo aukštesnę alyvos kokybę.

Sintetiniai tepalai yra gaminami sudėtingais cheminiais ir fiziniais procesais skaidant, modifikuojant, jungiant, keičiant „žalioje“ naftoje esančias molekules, o mineraliniai tepalai yra gaunami distiliacijos procesu tik atskiriant ir išgryninant „žalioje“ naftoje egzistuojančias molekules. Gaminant sintetinius tepalus yra panaudotos moderniausios cheminių priedų formulės, kurios užtikrina geresnes variklio švarumo, apsaugos nuo dėvėjimosi, deginių skaidymo savybes. Dėl didesnio bazinės alyvos takumo sintetinės alyvos yra skystesnės šaltyje, todėl yra taupomi degalai, mažiau dyla variklis iki kol pasiekia darbinę temperatūrą, tausojama akumuliatorių baterija, starteris. Sintetinės alyvos yra daug atsparesnės apkrovoms bei aukštų temperatūrų sukeliamai oksidacijai, todėl jų keitimo intervalas dažniausiai yra ilgesnis.

Variklinės alyvos yra sukurtos taip, kad išlaikytų variklį švarų ir taip užkirstų kelią jo dėvėjimuisi. Alyva su detergentais valo nuosėdas ir priedegas nuo variklio detalių, kurios atsiranda dėl aukštos temperatūros. Alyvoje esantys dispersantai išlaiko šias daleles suspensijoje, neleidžia jiems sukibti į didesnius darinius, vėl nusėsti ir pridegti. Taigi alyvos pajuodavimas eksploatacijos metu paprastai yra kokybės požymis ir reiškia, kad ją keisdami kartu pašalinate ir variklio nešvarumus.

Tepalų keitimas nėra sudėtingas darbas, tačiau rekomenduojama šį darbą patikėti specialistams, kurie žino, kaip tai atlikti nepakenkiant automobilio darbui, kokioje temperatūroje tai atlikti ir kaip pašalinti net iki 99 % senos variklio alyvos ir pakeisti ją nauja.

Jei Jums reikalingas kokybiškas tepalų keitimas Kaune, kviečiame atvykti į autoservisą EDS1, kuris yra įsikūręs adresu Savanorių pr. 339C, Kaunas. Tepalų keitimo kaina mūsų servise leis ne tik džiaugtis sklandžiu automobilio variklio darbu, bet ir sutaupyti.