Sankabos keitimas

Sankaba yra vienas iš svarbiausių automobilio elementų, padedančių jam judėti. Be sankabos automobilis nepajudėtų iš vietos, nes ji perduoda automobilio variklio galią ratams ir yra tarpinis elementas tarp variklio ir pavaros dėžės. Mechaninę pavarų dėžę turinčiame automobilyje yra sankabos pedalas, o automatinę pavarų dėžę turinčiame automobilyje pedalo nėra, tačiau abiejų pavarų dėžių veikimo principai yra panašūs.

Sankabos mechanizmą sudaro smagratis, diskatorius, disko arba kelių diskų mechanizmas ir išmynimo mechanizmas arba kitaip vadinamas išminamuoju guoliu, kuris būna mechaninis arba hidraulinis. Dažniausiai sudyla sankabos diskeliai arba sugenda išmynimo mechanizmai.

Važinėjant mieste sankaba yra naudojama žymiai dažniau nei važiuojant užmiestyje, todėl greičiau dėvisi. Dėvėjimąsi įtakoja ir vairuotojo vairavimo įpročiai – aktyvesnis važinėjimas skatina dėvėjimąsi. Taip pat dėvėjimasis priklauso nuo važinėjamų atstumų.

Tvarkinga sankaba išmynus pedalą turi visiškai išsijungti, įjungta negali buksuoti, o įjungimo / išjungimo procesas turi būti begarsis. Jei Jūsų automobilio sankaba neatitinka šio apibūdinimo, turite kreiptis į servisą sankabos patikrai, o reikalui esant, Jums bus pasiūlytas automobilio sankabos keitimas. Kad tuoj bus reikalingas sankabos keitimas informuoja ir padidėjusios automobilio degalų sąnaudos, nors ne visada ši priežastis yra teisinga.

Sankabos keitimas reikalingas, jei pastebėjote šiuos automobilio gedimus:

  • Jei išmynus sankabą pasigirsta garsas, greičiausiai, yra sugedęs išmynimo mechanizmas.
  • Jei išjungiama sankaba skleidžia triukšmą, gali būti, kad stipinai varančiojo disko stebulėje yra labai susidėvėję arba sulūžę. Sankaba triukšmauti gali ir dėl nelanksčios arba pasislinkusios iš vietos sankabos šakutės grąžinimo spyruoklės, sulūžusių arba susidėvėjusių sukimo virpesių slopintuvo detalių.
  • Jei sankaba neišsijungia, pasidaro sunku arba išvis neįmanoma perjungti pavaras, o šiuos veiksmus lydi džeržgiantis garsas, greičiausiai, galėjo būti laisvi varomojo disko laikikliai arba sulūžo jo tarpinės, taip pat dėl nešvarių praslystančių tarpinių susidėvėjo varomasis arba varantysis diskas. Jei automobilis buvo ilgai neeksploatuojamas, varantysis diskas galėjo surūdyti.
  • Jei sankaba nespėja paskui didėjančias variklio apsukas, automobilis lėtai įsibėgėja, sunkiai įveikia įkalnę, o procesą papildo specifinis degančių tarpiklių kvapas, tai susidėvėjo varomasis sankabos diskas.
  • Jei automobilis iš vietos pajuda ne tolygiai, o šoka iš vietos, tai gali būti rečiau pasitaikančios problemos: per daug tepalų smagratyje, varomajame ir varančiajame diskuose, netaisyklingai sureguliuota arba užsikertanti mechaninė pavara.

Jei Jums reikalingas kokybiškas sankabos keitimas Kaune, kviečiame atvykti į autoservisą EDS1, kuris yra įsikūręs adresu Savanorių pr. 339C, Kaunas. Sankabos keitimo kaina mūsų servise leis ne tik džiaugtis kokybišku automobilio judėjimu, bet ir sutaupyti.