Šiandien kondicionierius automobilyje yra komplektuojamas kaip standartinė įranga, be kurios sunkiai įsivaizduojame kasdienybę, ypač vairuojant vasarą. JAV 90 % lengvųjų automobilių turi kondicionierius, Europoje šis procentas yra žymiai mažesnis, tačiau sparčiai auga. Taigi, nesvarbu, kad kondicionierius yra standartinė automobilio įranga, ne visi žino, kaip teisingai jį prižiūrėti ir eksploatuoti.
Labai dažnai žmonės pasibaigus vasarai pamiršta ir kondicionieriaus neįjungia iki kitos vasaros. Norint užtikrinti sklandų kondicionieriaus veikimą rekomenduojama reguliariai bent kartą per mėnesį net ir žiemą įjungti kondicionierių ir kurį laiką leisti jam dirbti pačiu šalčiausiu režimu. Tai užtikrina, kad sistemoje esantis šaldiklis ir kartu cirkuliuojantis tepalas judėdamas sistemoje sutepa kondicionieriaus kompresorių. Taip pat būtina reguliariai kartą per metus atlikto profilaktinę kondicionieriaus diagnostiką ir laiku pakeisti kondicionavimo sistemos ir salono filtrus.
Dar viena dažna problema, susijusi su kondicionieriais yra nemalonus kvapas, kurio išvengti galima tinkamai prižiūrint ir laiku išvalant kondicionierių. Veikdamas kondicionierius (pasiima šilumą iš aplink cirkuliuojančio oro ir padaro jį vėsesnį) automobilio salone orą atvėsina. Papildomai ant kondicionieriaus kaupiasi ore esantys vandens garai, o kartu su oru patenka ir įvairios bakterijos, grybai, virusai, augalų žiedadulkės ir kitos įvairios organinės kilmės dalelės, kurios prilimpa prie drėgno kondicionieriaus paviršiaus ir tinkamai jo neprižiūrint sudaro organinės kilmės „gyvą kilimą“. Dėl to įjungus kondicionierių gali būti juntamas pelėsių ir puvėsių kvapas ore.
Dažniausias kondicionieriaus gedimas yra nesandarumas, kai dėl skylių arba tarpų iš kondicionavimo sistemos išbėga šaldiklis. Tokiais atvejais yra būtinas kondicionierių remontas.
Pažangesni yra automobiliai, kuriuose yra įmontuota automatinė klimato kontrolės sistema, kurią vairuotojai vadina „klimatroniku“, nes ji yra naudojama visus metus ir bet koks kondicionavimo sistemos gedimas yra pastebimas iš karto. Automatinė klimato kontrolės sistema – tai įprastas kondicionierius, tik jame yra įdiegtas elektroninis valdymas, tad šią sistemą taip pat reikia reguliariai tikrinti, dar ir dėl to, kad šių kondicionierių remontas kainuoja brangiau.
Vairuotojai dažnai svarsto, ar karštomis vasaros dienomis geriau jungti kondicionierių, ar važiuoti atidarytais langais. Tai priklauso nuo greičio, kuriuo važiuojate: jei važiuojate mieste, kur greitis nėra didelis, kur reikia nuolat sulėtinti ir stabdyti, ekonomiškiau yra važiuoti atidarytais langais. Tačiau, jei važiuojate užmiestyje ir greičiau nei 70 km/h, ekonomiškiau važiuoti yra įjungus kondicionierių, nes, priešingu atveju, kuro sąnaudos gali išaugti net 20 %.
Rekomenduojama vidutinė oro temperatūra automobilyje yra 20–22 °C, tačiau labai karštomis dienomis nerekomenduojama atvėsinti oro automobilyje daugiau nei 5-8 °C lyginant su oro temperatūra. Didesnis temperatūrų skirtumas silpnina imunitetą ir garantuoja peršalimą, kuo labai dažnai skundžiasi automobilių kondicionierių naudotojai.
Jei Jums reikalingas kokybiškas kondicionierių remontas Kaune, kviečiame atvykti į autoservisą EDS1, kuris yra įsikūręs adresu Savanorių pr. 339C, Kaunas. Kondicionierių remonto kaina mūsų servise leis ne tik džiaugtis komfortišku automobilio vairavimu karštomis vasaros dienomis, bet ir sutaupyti.