Geri amortizatoriai užtikrina komfortą, stabilumą ir saugumą vairuojant automobilį, todėl reikalavimai amortizatoriams vis griežtėja. Neveikiantys, susidėvėję amortizatoriai ir netvarkinga automobilio važiuoklė yra pagrindinės dėl nesuvaldytų transporto priemonių kylančių avarijų priežastys.
Amortizatoriai gesina vibraciją, neleidžia automobiliui šokinėti važiuojant nelygia kelio danga ir kristi į duobes kelyje. Važiavimo saugumas pagrįstas geru automobilio ratų sukibimu su kelio danga, kuri, deja, ne visada yra lygi, būtent amortizatoriai turi užtikrinti ratų sąveiką su nelygia kelio danga. Jei bent trumpam tokį sąlytį praradęs automobilis ima slysti, yra traukiamas į vieną šoną, yra sunkiai valdomas posūkiuose ir kitose sudėtingesnėse vairavimo situacijose, vadinasi, yra reikalingas automobilio amortizatorių keitimas.
Yra žinomi du pagrindiniai amortizatorių tipai – tepaliniai ir dujiniai amortizatoriai. Važiuojant prastais keliais arba dideliais greičiais tepaliniuose amortizatoriuose esantis tepalas ilgainiui ima putoti, dėl ko prastėja amortizatorių darbas ir jie nebeužtikrina reikiamo automobilio ratų sukibimo su kelio danga. Tepalas turi dar vieną blogą savybę – spaudžiant dideliam šalčiui tepaliniuose amortizatoriuose esantis tepalas sustingsta ir amortizatoriai taip pat neužtikrina tinkamo darbo.
Dujiniai yra įprasti hidrauliniai amortizatoriai, kurie yra papildomai pripildyti žemo slėgio azoto dujomis, kurios pagerina slopinimo charakteristikas ir neleidžia perpumpuotai alyvai suputoti. Tačiau dujiniai amortizatoriai pagal konstrukciją yra kietesni nei tepaliniai amortizatoriai, todėl suteikia mažiau komforto važiuojant automobiliu.
Amortizatorių keitimas reikalingas, kai dėl atsiradusių nesandarumų iš amortizatoriaus išteka alyva arba, kai dėl plyšusių apsauginių gumų, purvas ir drėgmė patenka ant besitrinančių amortizatoriaus elementų ir riebokšlių ir amortizatorius greičiau susidėvi. Amortizatoriaus vožtuvų ir tarpiklių susidėvėjimas automobilio eksploatavimo metu yra neišvengiamas, tačiau jo laikas priklauso nuo automobilio vairavimo stiliaus, kelių būklės ir kt., nes amortizatorių charakteristikos blogėja su kiekvienu nuvažiuotu kilometru. Amortizatorių patikrą rekomenduojama atlikti nuvažiavus kas 20000 km.
Amortizatorius galima patikrinti siūbuojant automobilio kėbulą, tačiau šis metodas neparodo tikslios automobilio amortizatorių būklės, nes, pirmiausia, svyravimų dažnis ir amplitudė labai skiriasi nuo tų, kurie būna važiuojant keliu. Dažniausiai šiuo metodu galima nustatyti tik visiškai sugedusį amortizatorių, kada jau yra būtinas amortizatoriaus keitimas.
Jei Jums reikalingas kokybiškas amortizatorių keitimas Kaune, kviečiame atvykti į autoservisą EDS1, kuris yra įsikūręs adresu Savanorių pr. 339C, Kaunas. Amortizatorių keitimo kaina mūsų servise leis ne tik džiaugtis komfortišku ir saugiu automobilio vairavimu, bet ir sutaupyti.